روز میراثی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در اردبیل

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی سفری ۲ روزه به استان اردبیل، از بناهای تاریخی احیا شده در این استان بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌های این صندوق آشنا شدند.

به گزارش میراث آریا، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی سفری ۲ روزه به استان اردبیل، در بنای تاریخی صادقی که توسط صندوق توسعه و احیا مرمت شده و در حال بهره‌برداری است، حضور پیدا کردند و از نزدیک با فعالیت‌های این صندوق آشنا شدند.

شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در جمع اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تشریح فعالیت‌های مردمی این مجموعه در جذب مشارکت‌های مردمی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی پرداخت و گفت: وزارت میراث‌فرهنگی در این صندوق با حضور مردم به احیای بناهای تاریخی نقاط مختلف ایران شتاب بخشیده است و در کنار مرمت زمینه بهره‌برداری گردشگری این بناها را نیز فراهم کرده است.

او افزود: تا پایان سال بناهای بسیاری را احیا و به چرخه جاذبه میراثی شهرها خواهیم افزود.

طلایی با اشاره به نقش کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رفع موانع احیای بناهای تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از بناهای تاریخی با مالکیت دولتی، حاکمیتی و مردمی وجود دارد که از طریق این صندوق می‌توان احیا و مرمت کرد.

مدیرعامل صدوق توسعه و احیا از توجه و دغدغه اعضای کمیسیون فرهنگی نسبت به میراث‌فرهنگی قدردانی کرد و افزود: بی‌تردید این حضور میدانی نقش موثری در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی این کمیسیون خواهد داشت.

او تصریح کرد: همین خانه تاریخی صادقی که مورد بازدید قرار گرفت به جاذبه تاریخی و گردشگری شهر اردبیل تبدیل شده و علاوه بر این نماد عینی اقتصاد میراث، ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال است.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، برای پیگیری و رفع موانع احیای بناهای تاریخی در کشور، قول مساعد دادند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علاوه بر حضور در استانداری اردبیل و نشست با مدیران و فعالان فرهنگی این استان از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101480
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha